MA BYĆ ZDROWO !

Jedną z najczęstszych przypadłości człowieka są zespoły bólowe kręgosłupa. W dzisiejszych czasach schorzenia te można śmiało nazwać chorobą cywilizacyjną. Na pojawienie się bólu kręgosłupa może mieć wpływ wiele czynników, począwszy od zmian zwyrodnieniowo – wytwórczych na skutek nieprawidłowego trybu życia (np: skrzywienia kręgosłupa), a kończąc na urazach będących konsekwencją wypadków. Niejednokrotnie może doprowadzić to do ucisku na unerwione struktury kręgosłupa, powodując silny ból. Najczęstszymi objawami są:

• bóle oraz zawroty głowy
  • bóle okolicy szyjnej
  • bóle krzyża
  • bóle lędźwi
  • bóle i drętwienia kończyn

Nowe techniki rehabilitacyjne, ćwiczenia stawów, masaże lecznicze i zastosowanie nowoczesnych technologii w dziedzinie fizjoterapii, szybko doprowadzają do zmniejszenia dolegliwości bólowych i poprawy funkcjonalności całego organizmu. Ból odczuwany w okolicy lędźwiowo- krzyżowej, piersiowej czy szyjnej ma zróżnicowany charakter i wynika z wielu przyczyn, np.

- z wcześniejszych urazów doznanych wskutek amatorskiego uprawiania sportu,

- przebytych kontuzji sportowych,

- pozycji ciała przyjmowanej podczas snu,

- stresu związanego z pracą,

- niekiedy jest po prostu wynikiem siedzącego trybu życia skutkującego pojawieniem się bolesnych objawów, z którymi w sumie nauczyliśmy się już żyć.

Celem  fizjoterapii  jest przede wszystkim  znalezienie przyczyny bólu,

Zlikwidowanie przyczyny bólu,oraz przeciwdziałanie nawrotom dolegliwości.

Ma ona nie tylko przynieść  ulgę w cierpieniu, zrelaksować, lecz uzdrowić!

Moje usługi fizjoterapeutyczne są terapiami k
ompleksowymi

Przeznaczone są dla wszystkich (dorosłych i dzieci);

Nie posiadają żadnych przeciwwskazań i obejmują :

-  masaże lecznicze całego ciała oraz  kręgosłupa:

- masaże relaksujące ,

- ćwiczenia korekcyjne na kręgosłup,

- ćwiczenia oddechowe,

- kinezytaping

Masaż tkanek głębokich jest rodzajem terapii, którą stosuje się w masażach leczniczych całego ciała i kręgosłupa,w celu przywrócenia prawidłowego stanu głębokich warstw mięśni, powięzi i tkanki łącznej.

Zadaniem masażu głębokiego jest leczenie zaburzeń w układzie mięśniowo – powięziowym, polegającym na umiejętnym rozluźnianiu tkanek, poprawie ich ruchomości oraz uwalnianiu z napięć. Stosuje się go  w takich przypadkach jak:

- stany przewlekłego bólu
- ograniczenie ruchomości w stawach
- sztywności karku
- skurcze mięśniowe, bóle, występujące przy zrostach pourazowych

Masaż kręgosłupa stosuje się, gdy zespolone z kręgosłupem mięśnie przestają pełnić swoje funkcje. W sytuacji kiedy mięśnie nie pracują jednakowo są nadmiernie naciągnięte lub napięte, a kręgosłup przestaje być stabilny; pogarsza się postawa pacjenta, a organizm wysyła sygnał alarmowy w postaci bólu pleców.

Terapia manualna - jest jednym z elementów w masażu leczniczym kręgosłupa, polega na korygowaniu wadliwych ustawień na stawach międzykręgowych. W konsekwencji zmniejsza się ucisk na struktury nerwowe rdzenia kręgowego i uwolnienia od bólu. Do zalet terapii manualnej należy skrócenie czasu leczenia, szybki powrót do pełnej sprawności, uniknięcie przewlekłej farmakoterapii oraz jej skutków ubocznych. Jest metodą nieinwazyjną i bezbolesną.

Jeżeli nic z tym nie robimy to prowadzi do przewlekłej niepełnosprawności.