KRĘGOSŁUP - KLUCZ DO ZDROWIA.

Coraz wygodniejszy styl życia i coraz mniej ruchu fizycznego to zjawiska, które powodują choroby cywilizacyjne. Na czele znajdują się uszkodzenia dysków w kręgosłupie. Niewyćwiczone ciało nie umie poradzić sobie z wymogami dnia codziennego. Osoby mające siedzący charakter pracy, dobrze jakby znalazły chwilkę na ćwiczonko rozluźniające, lub nie sprawiające kłopotu, bardzo praktyczne ćwiczenia izometryczne. Długie siedzenie powoduje narastające zwiotczenie mięśni brzucha oraz zaokrąglenie się pleców. Tu i ergonomia ma też dużo do powiedzenia, gdyż nie przywiązuje się do niej należytej wagi, czyli dopasowywanie wysokości stołów, krzeseł, miejsca pracy do wzrostu pracowników. Poza siedzącym trybem życia, ma w tym udział praca w pozycjach obciążających kręgosłup.

Nie można pracować stale w pozycji nadmiernie pochylonej lub skurczonej, dokonywać nienaturalnych skrętów ciała itp. Przy podnoszeniu jakiegokolwiek ciężaru plecy powinny być  proste,  a nogi lekko ugięte w kolanach. Taka pozycja amortyzuje najbardziej narażony na skutki obciążeń lędźwiowy odcinek kręgosłup. Kto musi bardzo dużo jeździć samochodem, powinien wypracować sobie nawyk zatrzymywania się od czasu do czasu na parkingu i robienia kilku ćwiczeń rozluźniających. Natomiast drobne zakupy za rogiem najlepiej załatwić na piechotę albo rowerze.  A na jakim materacu śpicie? Zwróćcie uwagę czy nie jest zbyt miękki, czy też za twardy i czy poduszka nie jest zbyt pękata. Złe pozycje podczas snu również  powodują,że kręgosłup nie zachowuje swoich naturalnych krzywizn, a tym samym dyski nie wypoczywają   i nie regenerują się. Wniosek, jaki wynika z tych faktów jest prosty: wstań i poćwicz lub przynajmniej idź na spacer.

 


Cytat na dziś!

MĄDRY CZŁOWIEK POWINIEN WIEDZIEĆ, ŻE ZDROWIE JEST JEGO NAJCENNIEJSZĄ WARTOŚCIĄ I POWINIEN UCZYĆ SIĘ, JAK SAM MOŻE LECZYĆ SWOJE CHOROBY. - HIPOKRATES -