KRĘGOSŁUP - KLUCZ DO ZDROWIA.

Coraz wygodniejszy styl życia i coraz mniej ruchu fizycznego to zjawiska, które powodują choroby cywilizacyjne. Na czele znajdują się uszkodzenia dysków w kręgosłupie. Niewyćwiczone ciało nie umie poradzić sobie z wymogami dnia codziennego. Osoby mające siedzący charakter pracy, dobrze jakby znalazły chwilkę na ćwiczonko rozluźniające, lub nie sprawiające kłopotu, bardzo praktyczne ćwiczenia izometryczne. Długie siedzenie powoduje narastające zwiotczenie mięśni brzucha oraz zaokrąglenie się pleców. Tu i ergonomia ma też dużo do powiedzenia, gdyż nie przywiązuje się do niej należytej wagi, czyli dopasowywanie wysokości stołów, krzeseł, miejsca pracy do wzrostu pracowników. Poza siedzącym trybem życia, ma w tym udział praca w pozycjach obciążających kręgosłup.

Czytaj więcej: Kręgosłup – klucz do zdrowia.

DLACZEGO CHORUJEMY I JAKIE SĄ TEGO PRZYCZYNY?

BÓLE MIĘŚNI Zadaj sobie pytania: Czy jestem wystarczająco elastyczny w sytuacjach konfliktowych? Czy jestem wystarczająco elastyczny w relacjach ze sobą, ludźmi, światem? Czy wykazuję giętkość, elastyczność poglądów? Czy moja aktywność życiowa skierowana jest na zmiany, na rozwój. "Mięśnie istnieją nie po to, aby przeciwstawiać się lub rządzić grawitacją. Mięśnie są naszymi uszami, stworzonymi aby słuchać słów Boga - Grawitacji." (Michizo Noguchi)

STAWY."Dzięki stawom, ruchomym połączeniom kości, możemy wykonywać ruchy. Wiele symptomów chorób stawów powoduje stan zapalny i ból, a ten z kolei ograniczenie ruchu i zesztywnienie. Sztywny staw wskazuje, że pacjent usztywnił się, upiera się przy czymś. Sztywny staw traci swoją funkcję – jeśli człowiek sztywno trzyma się jakiegoś tematu czy systemu, tracą one także swoje funkcje

Czytaj więcej: Dlaczego chorujemy i jakie są tego przyczyny?

Cytat na dziś!

BEZRUCH JEST CHOROBĄ, RUCH JEST POWROTEM DO ZDROWIA" -GABRIELLA ROTH -